Česky English

2016

Velká jarní cyklojízda (Praha, duben)

galerie

Tentokrát byla jízda spíše komorní. Jelo se v sobotu odpoledne, tedy za nejmenšího možného provozu. Účastníků bylo jenom pár stovek a zdržení na křižovatkách se pohybovalo mezi 5 a 10 minutami. O zpestření se postaralo počasí, krátce po startu se spustil lijavec a přestal až chvíli před koncem. Ale správný cyklista je nepromokavý a rychleschnoucí, tak jsme se nenechali odradit.

200km brevet (Brno, duben)

galerie

Brevet (alias audax nebo randonnée) je něco mezi cykloturistikou, orientační jízdou a závodem: máte pevně danou trasu, na ní několik kontrolních bodů a cílem je všechno v určeném časovém limitu projet. Vítězem se stává každý, komu se to povede (pořadí se neřeší, výsledková listina je řazená abecedně). Brněnskému lehocyklistickému spolku Brnobent se po sérii brevetů "nanečisto" podařilo získat uznání hlavního organizátora Audax Club Parisien, takže letošní úvodní dvoustovka už se jela zcela oficiálně.

Okruh o délce 200 km začínal v půl osmé ráno v Brně. Začalo se zahřívací rovinkou do Dolních Věstonic, kde byl první kontrolní bod. Následovala rozcvička v kopečcích okolo Hustopečů do druhého checkpointu v Újezdě u Brna. Třetí kontrola byla na benzínce u Střílek, po krásném, ale náročném úseku přes kopce Ždánického lesa. Pokračovalo se na západ do Viničných Šumic, kam jsem dosupěl pět minut před limitem. Po posledním pekelném stoupání za Pozořicemi následovala sladká odměna v podobě dlouhého sjezdu ke Svitavě a zpátky na místo startu. Naštěstí přede mnou na posledním úseku jel kolega, co zná cestu zpaměti, tak jsme plnou rychlostí bez bloudění dojeli pár minut před celkovým limitem 13,5 h. Sláva!

Litr vody, kousek chleba se sýrem a pár tyčinek se ukázalo jako dostatečná zásoba, další jídlo a pití se průběžně dokupovalo na checkpointech. Motor po 150 kilometrech spustil svůj oblíbený evergreen zvaný bolavá achillovka, ale naštěstí přežil. Do příště musím vylepšit dvě věci: navigační přípravu, abych nekufroval na každé druhé křižovatce, a kolo, abych nemusel do všech prudších kopců tlačit. Tak tedy - ahoj za rok!

Lehokolový šampionát (Moravský Žižkov, květen)

galerie

Loňský šampionát se vydařil, tak jsme si ho zopakovali. Oficiálně první ročník proběhl v Moravském Žižkově a okolí, základna byla na zahradě místního pivovaru. Pátek patřil hlavně tříkolkám: sprint po trávě, slalom a drag na asfaltu. V sobotu se jel závod do vrchu a třicetikilometrový okruh po silnicích. Trochu se mi stýskalo po hodonínském uzavřeném okruhu, ale i tak to stálo za to. Kategorie byly rozdělené podle druhu vozidla, věku a pohlaví jezdce, takže si nějaký ten diplom nebo medaili nakonec odnesli skoro všichni.

Cesta na akci začala osvědčeným vlakovým spojem do Brna a pokračovala po vlastní ose. Mapa s trasou nedávné dvoustovky přišla vhod - brněnské cyklostezky jsou sice krásné, ale trefit se na ně od nádraží je docela oříšek. Na zpáteční cestě zůstal Mezek v dobrých rukou na půli cesty do Brna, do příštího ročníku mám v plánu postavit nový, lepší stroj. A samozřejmě vyhrát :-).

Cyklomaraton K24 (Újezd u Brna, červen)

galerie

Tentokrát jsem si závod užil na straně organizátorů. Bylo to príma - člověk se tolik nenadře a je víc času na spaní, povídání a fotografování. Aby se neřeklo, zajel jsem si i pár koleček. První asi půl hodinky po startu v roli sběrného servisního vozidla, naštěstí nikdo pomoc nepotřeboval. Druhé později odpoledne proti směru závodu, aby to nebylo tak jednotvárné (vzhledem k silnému větru ve směru Rajhradice → Otmarov se obráceně jelo o dost líp). A třetí někdy po půlnoci, když mi skončila směna v kuchyni. Samozřejmě jsem před unavenými závodníky machroval a celou sobotu mě z toho bolely nohy :-).

Jestli to vyjde, zkusím to příště v roli závodníka s cílem překonat svůj předloňský rekord. Jestli ne, nevadí, dobrovolníků do organizace není nikdy dost.

Sraz Velorexů (Louny, červenec)

galerie

Setkání legendárních "hadraplánů" a jejich majitelů proběhlo na louce u lounského koupaliště. Součástí akce byl orientační závod po okolí s řadou doprovodných disciplín. Jednou z nich byla jízda na upraveném kole se řízením vzadu, které jsem se zúčastnil v roli měřiče. Vehikl jsem si vyzkoušel a už vím, proč taková geometrie nefunguje :-).

Reklamy: